بهتر است روی پای خود بمیری تا روی زانو‌هایت زندگی کنی.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶
خانه » علم و فناوری » ۱۲ روش برای سوزاندن کالری
۱۲ روش برای سوزاندن کالری

۱۲ روش برای سوزاندن کالری

روش های مفید برای سوزاندن کالری

تحرک داشتن در تمام طول روز کليد سلامت عمومي و کاهش وزن است ، براي آنکه در تمام روز تحرک داشته باشيد اين ۱۲ روش را عملی کنيد:

۱- حين صحبت کردن قدم بزنيد ، اين قانون را براي خود تصويب کنيد که هر بار تلفن همراه يا منزل شما زنگ مي‌خورد بايد حين صحبت کردن در خانه قدم بزنيد. به اين ترتيب روزي ۵ تا ۱۰ دقيقه به تحرکتان افزوده مي‌شود و به نحوی ورزش انجام داده اید.

۲- به جاي نامه فرستادن به ديدن دوستان برويد ، بررسي‌هاي محققان مرکز تحقيقاتي استانفورد نشان داده است کساني که به جاي رفتن و ملاقات کردن دوستان‌شان به آنها نامه مي‌فرستند يا زنگ مي‌زنند طي ۱۰ سال ۵ کيلو به وزنشان اضافه مي‌شود.

سوزاندن کالری

۳- جلوي تلويزيون دمبل بزنيد اگر صبح‌ها عادت به ديدن تلويزيون داريد يک وزنه برداريد و هر بار که آگهي تبليغاتي پخش مي‌شود دمبل بزنيد. همين حرکات کم و کوتاه نتايج شگرفي در درازمدت دارند.

۴- قدم‌شمار در دست بگيريد يک قدم‌شمار در دست بگيريد و ميزان قدم‌هايي که در طول روز برمي‌داريد را محاسبه کنيد به اين ترتيب زندگي خود را به سادگي به دو قسمت مي‌کنيم : بخش فعال و بخش غيرفعال محاسبه کنيد کدام بخش از زندگي شما بخش وسيع‌تري را به خود اختصاص داده است.با برداشتن قدم‌هاي بيشتر کالري بيشتري از دست مي‌دهيد و سلامت عمومي و سلامت قلب و عروق خود را تضمين مي‌کنيد.

۵- روي يک توپ بزرگ نشسته کار کنيدوقتي مي‌خواهيد با کامپيوتر کار کنيد به جاي صندلي روي يک توپ بزرگ بنشينيد به اين ترتيب ماهيچه‌ها و پاهاي شما براي حفظ تعادل مجبورند بيشتر فعالي کنند ، و کالری خیلی خوبی می سوزانید.

۶- در محل کار يک ليوان کوچک داشته باشيدوقتي ليوان شما کوچک باشد مجبوريد براي خوردن آب يا چاي چند مرتبه از روي صندلي بلند شويد و مسافتي را بپيماييد ، که باعث افزایش تحرک شما می شود و به آبدارچی بگوید که من خودم برای خودم چای میریزم.

۷- کالري مصرفي را محاسبه کنيدبرخي دستگاه‌ها مثل قدم‌شمار وجود دارد که با محاسبه ميزان مسافت و سرعت حرکت شما ميزان کالري مصرفي را مشخص مي‌کند. اين دستگاه‌ها مي‌توانند مشوقان خوبي براي شما باشند.

۸- ران‌هايتان را ماساژ دهيد وقتي در اتومبيل يا محل کارتان نشسته‌ايد مي‌توانيد با دستي که آزاد است ران پايتان را ماساژ دهيد اين کار به زيبا و خوش‌فرم شدن ران‌هايتان کمک مي‌کند.

۹- ۲ مرتبه در روز ورزش کنيد اگر کار شما به گونه‌اي است که نمي‌توانيد به اندازه کافي تحرک داشته باشيد سعي کنيد زمان تحرک خود در روز را به ۲ قسمت کنيد. به جاي آنکه يک ساعت بعد از شام پياده‌روي کنيد نيم ساعت صبح و نيم ساعت بعدازظهر اين کار را انجام دهيد. بررسي‌ها نشان داده اين کار سبب تحريک بهتر متابوليسم مي‌شود.

۱۰- بخنديد. آيا مي‌دانستيد براي هر خنده ، ديافراگم ۱۰۰ حرکت انجام مي‌دهد که مساوي ۱۰ دقيقه انجام ورزش ايروبيک است. خنديدن محرک متابوليسم است. پس بي‌دليل هم که شده کمي بخنديد.

۱۱- ايستاده کار کنيداگر مي‌توانيد در دفتر کارتان يک تردميل بگذاريد و اگر نمي‌توانيد سعي کنيد هر چند ساعت يک بار ۱۰ دقيقه ايستاده کار کنيد. به اين ترتيب هم سلامت کمرتان تضمين مي‌شود و هم کالري بيشتري مي‌سوزانيد.

۱۲- اندام‌ها را تکان دهيدوقتي پشت ميز کارتان هستيد سعي کنيد پاها ، دست‌ها، انگشتان، مچ و … را تکان دهيد. اين کار به سوزاندن بيشتر کالري کمک مي‌کند.

و اما کلام آخر

شما باید خیلی بیشتر مواظب غذای خود باشید و از مصرف روغن های موجود که اسید چرب ترانس بالا دارند پرهیز کنید و حتی الامکان سعی کنید از روغن زیتون و روغن کنجد استفاده کنید ، مصرف نمک را کمتر کنید و از نمک دریا استفاده کنید به جای استفاده کردن از شکر از شکر قهوه ای استفاده کنید ، مصرف فست فود را به صفر برسانید و به جای آن مصرف میوه و سبزیجات را بالا ببرید و از مصرف نوشابه جدا پرهیز کنید و دوغ را جایگزین آن کنید و به طور کلی یک برنامه هفتگی از غذای خود داشته باشید و غذا های مضر را از آن دور کنید.

برای این کار بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت داشته باشید تا سالم تر بمانید.

سوزاندن کالری

امتیاز 5.00 ( 1 رای )

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است